Ofte stillede spørgsmål

Phone on wireless charger reflecting on computer monitor

Ofte stillede spørgsmål

Kan jeg overdrage min forsikring til en anden

Nej, din SquareTrade-forsikring kan ikke overdrages til andre.

Hvad dækker en SquareTrade-forsikring?

Med en SquareTrade forsikring er din enhed fra første dag forsikret mod alle hverdagens uheld. Vi dækker også mekaniske og elektriske fejl kommet af normalt brug efter fabriksgarantiens er udløbet. (Forsætlig skade, bortkomst og tyveri dækkes ikke).

Nedenfor ses en delvis liste over punkter og problemer, vi ikke dækker (en komplet undtagelsesliste kan findes i vores vilkår og betingelser):

- Bortkomst eller tyveri.
- Skader som følge af fejlanvendelse, forsømmelighed, eller hvis du undlader at vedligeholde din mobil eller tablet.
- Skader på tilbehør til enheden - herunder opladere og forlængerledninger.
- Software- eller dataproblemer, herunder virusser, spyware, mistet eller beskadiget data eller programmer mm.
- Forsætlig skade, bortkomst og tyveri dækkes ikke

Hvodan opsiger jeg min forsikring?

YouSee kunder: klik her for at opsige din forsikring.
Telenor kunder: Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonoperatør.

Hvordan anmelder jeg en skade?

For at oprette en skade bedes du klikke her https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade
Før du begynder:
- Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
- For ejere af Apple-enheder:
Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Klik her for hjælp.
Klik her for hjælp.

Hvis FMI er aktiv på en afsendt enhed og ikke bliver deaktiveret igen, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000kr (overstiger ikke den fulde butikspris på din enhed)

Hvordan opdaterer jeg min betalingsinformation?

YouSee kunder Ved spørgsmål vedrørende din regning, beder vi dig ringe til tlf. 78 77 50 58, mandag – fredag kl. 9.00 – 19.00, lørdag kl. 10.00 – 17:00. Bemærk venligst at vi har lukket søndage og helligdage.

Telenor kunder Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonregning.

Er der en selvrisiko?

Alle skadesanmeldelser er underlagt en selvrisiko. Selvrisikoens størrelse afhænger af værdien af den forsikrede mobil eller tablet. Der henvises til din velkomstmail fra SquareTrade for det præcise beløb.

Hvordan finder jeg enhedens IMEI nummer?

For iOS enheder (iPhones og iPads):
Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummeret på skærmen.

Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Generelt > Om og rul ned til det 15-cifrede IMEI nummer. Har du en iPhone 6s eller iPhone 6s Plus, vil du finde dit serienummer her, men du kan også finde IMEI nummeret i din SIM-kortholder. På de fleste iPhone og iPad modeller, findes SIM-kortholderen på siden af din enhed. På ældre modeller, vil du finde den på toppen af din enhed. Indsæt en papirklip i hullet, for at åbne bakken.

Mulighed 3: På cellulære iPads, iPhone 5 samt nyere modeller, findes IMEI nummeret som regel nederst på bagsiden af din enhed.

Mulighed 4: Åbn iTunes på en computer. Er det en Mac, vælg da iTunes > Indstillinger. Bruger du en PC, vælg da Rediger > Indstillinger. Vælg fanen Enheder. Hold din mus henover en sikkerhedskopi af din iOS enhed og IMEI nummeret skulle dukke frem.

For Android enheder:
Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummere på skærmen.
Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Om enheden > Status. Rul ned for at finde IMEI nummeret.
Mulighed 3: Hvis batteriet på din enhed kan fjernes, find da IMEI nummeret under batteriet.

Hvis det ikke er muligt at tænde for enheden:
Mulighed 1: Tjek stregkoden på den æske, som du modtog din enhed i.
Mulighed 2: Tjek købskvitteringen eller kontrakten, du modtog fra din teleudbyder, da du købte enheden.
Mulighed 3: Ring til din teleudbyder eller tjek din seneste telefonregning for at finde IMEI nummeret.
For tablets uden SIM kort:
Tablets uden SIM kort har intet IMEI nummer. Ring venlist til os for at lave din skadesanmeldelse.

Hvordan foretager jeg en sikkerhedskopiering samt en fabriksgendannelse?

Klik her Link tok factory reset page for at få yderligere oplysninger

Hvordan fungerer dag-til-dag-ombytning?

For at anmelde en skade, klik https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade
Før du begynder:

  • Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
  • For ejere af Apple-enheder:
    Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Vi vil gøre dig opmærksom på det, hvis Find min iPhone er aktiveret.
    Klik her for hjælp.

Hvis FMI aktiveres igen efter en skadeanmeldelse er godkendt og ikke bliver deaktiveret igen, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000kr (op til købsprisen på din enhed)

For skadesanmeldelser, der er godkendt inden kl. 18 mandag til fredag, leverer vi en erstatningsenhed den efterfølgende hverdag (hvor det er muligt). Ved skadesanmeldelser, der er godkendt fredag efter kl. 18, vil erstatningsenheden blive leveret den efterfølgende tirsdag. Hvis den samme model ikke er til rådighed, kan en tilsvarende model med lignende funktioner blive sendt.

Følg nedenstående vejledning før kureren ankommer. Kureren vil kun give dig erstatningsenheden ved modtagelse af den ødelagte enhed.

Før kureren ankommer:

  • Lav en sikkerhedskopi af de data, som du ønsker at overføre til din erstatningsenhed.
  • For Apple-produkter, vær sikker på at Find min Iphone er deaktiveret.
  • Fjern dit SIM-kort og alt tilbehør.

Når kureren ankommer:

  • Giv blot din ødelagte enhed til kureren i bytte for din erstatningsenhed.
  • Vær opmærksom på, at returneres en enhed med forkert IMEI eller en aktiv anti-tyveri app kan et gebyr på op til 8.000 kr blive opkrævet (overstiger ikke den fulde butikspris på din originale enhed).

Hvordan kontakter jeg SquareTrade?

For at anmelde en skade, klik https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade.

Klik på Kontakt os for andet.

Hvordan tegner jeg en ny forsikring?

Du kan købe en SquareTrade-forsikring til alle nye mobiletelefoner eller tablets, der er købt i autoriserede SquareTrade-forretninger.

Hvordan deaktiverer jeg tyveribeskyttelsen på min enhed?

Den nemmeste måde at fjerne både Find My iPhone og Touch ID på, er at gøre det inden dit produkt bliver afsendt.

Du skal slette alt indhold og indstillinger på din iPhone/iPad før du sender den til os, så vær sikker på, at du har du har taget en sikkerhedskopi forinden. (Klik her for instruktioner).

Der er to nemme måder at nulstille og fjerne Find min iPhone fra dit produkt på:

Mulighed 1: På din iPhone/iPad

Deaktiver FMI:

  1. Vælg Indstillinger
  2. Vælg øverst bjælken med dit Apple ID
  3. Vælg iCloud
  4. Vælg Find Min iPhone
  5. Slå Find Min iPhone fra med dit password

Nulstil din enhed:

  1. Tryk på "Indstillinger" > "iCloud". Scroll ned og tryk på "log ud". I iOS 7 eller tidligere, tryk "Slet konto".
  2. Tryk på "Log ud" igen, tryk på "Slet" fra Min iPhone og indtast din adgangskode igen.
  3. Gå tilbage til "Indstillinger" og tryk på "Generelt" > "Nulstil" > "Slet alt indhold og indstillinger". Hvis du har aktiveret Find My iPhone bliver du muligvis bedt om at indtaste dit Apple ID og adgangskode.
  4. Hvis du bliver bedt om at indtaste din låsekode, skal denne indtastes. Tryk så på "Slet".


Mulighed 2: På en computer:
Deaktiver FMI:

  1. Sluk den ødelagte telefon eller sæt denne i "fly tilstand"
  2. Log ind med dit Apple-ID på www.icloud.com på en computer
  3. Vælg funktionen "Find Min iPhone"
  4. Vælg øverst listen ”Alle enheder”
  5. Vælg den pågældende enhed - denne skal stå som "offline"
  6. Tryk på ”Fjern fra konto"

Nulstil din enhed:

  1. Log ind på www.icloud.com/find med dit Apple ID, vælg din enhed og tryk på "Slet".
  2. Efter at din enhed er blevet slettet, tryk på "Fjern fra konto".

Når "Find My iPhone" og Touch ID er deaktiveret, kan din skadesanmeldelse godkendes, og din iPhone/iPad er klar til at blive sendt til SquareTrade.

Samsung

Find instruktioner for at deaktivere Samsung Genaktiveringslås for din specifikke model, nedenfor.

Galaxy S5, Note 4:

  1. Fra din Home skærm, tryk på „Apps“.
  2. Tryk på „Indstillinger“ appen.
  3. Tryk på „Sikkerhed“. Hvis du ikke ser denne mulighed, er det måske nødvendigt først at vælge „System“.
  4. Scroll ned til ''Genaktiveringslås''. Hvis det er valgt, så kryds checkboksen af for at fravælge det. Hvis du ikke ser genaktiveringslås muligheden, betyder dette, at din enhed ikke er tilknyttet en Samsung Account, og du behøver derfor ikke at foretage dig yderligere - din telefon er nu klar til at blive sendt til SquareTrade.
  5. Indtast dit kodeord til din Samsung Account.
  6. Nu kan du se, at din Genaktiveringslås er slået fra.
  7. Færdig! Din skadesanmeldelse kan godkendes, og du kan sende dit produkt til SquareTrade.

Galaxy S6 og S6 Edge:

  1. Fra din Home skærm, tryk på „Apps“.
  2. Tryk på „Indstillinger“ appen, og gå ned til fanen „Personlig“.
  3. Gå til „Låseskærm og sikkerhed“.
  4. Åben „Find min Mobil“. Derefter bliver du bedt om at indtaste dine Samsung Account oplysninger.
  5. Tryk på knappen for at være sikker på, at din Genaktiveringslås er slået fra.
  6. Færdig! Din skadesanmeldelse kan godkendes, og du kan sende dit produkt til SquareTrade.

Galaxy S7, S7 Edge og Note 5:
Dit telefon har ikke en Genaktiveringslås. Du kan sende din telefon til SquareTrade, som den er.

Kan jeg overdrage min forsikring til en anden

Nej, din SquareTrade-forsikring kan ikke overdrages til andre.

Hvad dækker en SquareTrade-forsikring?

Med en SquareTrade forsikring er din enhed fra første dag forsikret mod alle hverdagens uheld. Vi dækker også mekaniske og elektriske fejl kommet af normalt brug efter fabriksgarantiens er udløbet. (Forsætlig skade, bortkomst og tyveri dækkes ikke).

Nedenfor ses en delvis liste over punkter og problemer, vi ikke dækker (en komplet undtagelsesliste kan findes i vores vilkår og betingelser):

- Bortkomst eller tyveri.
- Skader som følge af fejlanvendelse, forsømmelighed, eller hvis du undlader at vedligeholde din mobil eller tablet.
- Skader på tilbehør til enheden - herunder opladere og forlængerledninger.
- Software- eller dataproblemer, herunder virusser, spyware, mistet eller beskadiget data eller programmer mm.
- Forsætlig skade, bortkomst og tyveri dækkes ikke

Hvodan opsiger jeg min forsikring?

YouSee kunder: klik her for at opsige din forsikring.
Telenor kunder: Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonoperatør.

Hvordan anmelder jeg en skade?

For at oprette en skade bedes du klikke her https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade
Før du begynder:
- Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
- For ejere af Apple-enheder:
Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Klik her for hjælp.
Klik her for hjælp.

Hvis FMI er aktiv på en afsendt enhed og ikke bliver deaktiveret igen, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000kr (overstiger ikke den fulde butikspris på din enhed)

Hvordan opdaterer jeg min betalingsinformation?

YouSee kunder Ved spørgsmål vedrørende din regning, beder vi dig ringe til tlf. 78 77 50 58, mandag – fredag kl. 9.00 – 19.00, lørdag kl. 10.00 – 17:00. Bemærk venligst at vi har lukket søndage og helligdage.

Telenor kunder Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonregning.

Er der en selvrisiko?

Alle skadesanmeldelser er underlagt en selvrisiko. Selvrisikoens størrelse afhænger af værdien af den forsikrede mobil eller tablet. Der henvises til din velkomstmail fra SquareTrade for det præcise beløb.

Hvordan finder jeg enhedens IMEI nummer?

For iOS enheder (iPhones og iPads):
Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummeret på skærmen.

Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Generelt > Om og rul ned til det 15-cifrede IMEI nummer. Har du en iPhone 6s eller iPhone 6s Plus, vil du finde dit serienummer her, men du kan også finde IMEI nummeret i din SIM-kortholder. På de fleste iPhone og iPad modeller, findes SIM-kortholderen på siden af din enhed. På ældre modeller, vil du finde den på toppen af din enhed. Indsæt en papirklip i hullet, for at åbne bakken.

Mulighed 3: På cellulære iPads, iPhone 5 samt nyere modeller, findes IMEI nummeret som regel nederst på bagsiden af din enhed.

Mulighed 4: Åbn iTunes på en computer. Er det en Mac, vælg da iTunes > Indstillinger. Bruger du en PC, vælg da Rediger > Indstillinger. Vælg fanen Enheder. Hold din mus henover en sikkerhedskopi af din iOS enhed og IMEI nummeret skulle dukke frem.

For Android enheder:
Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummere på skærmen.
Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Om enheden > Status. Rul ned for at finde IMEI nummeret.
Mulighed 3: Hvis batteriet på din enhed kan fjernes, find da IMEI nummeret under batteriet.

Hvis det ikke er muligt at tænde for enheden:
Mulighed 1: Tjek stregkoden på den æske, som du modtog din enhed i.
Mulighed 2: Tjek købskvitteringen eller kontrakten, du modtog fra din teleudbyder, da du købte enheden.
Mulighed 3: Ring til din teleudbyder eller tjek din seneste telefonregning for at finde IMEI nummeret.
For tablets uden SIM kort:
Tablets uden SIM kort har intet IMEI nummer. Ring venlist til os for at lave din skadesanmeldelse.

Hvordan foretager jeg en sikkerhedskopiering samt en fabriksgendannelse?

Klik her Link tok factory reset page for at få yderligere oplysninger

Hvordan fungerer dag-til-dag-ombytning?

For at anmelde en skade, klik https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade
Før du begynder:

  • Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
  • For ejere af Apple-enheder:
    Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Vi vil gøre dig opmærksom på det, hvis Find min iPhone er aktiveret.
    Klik her for hjælp.

Hvis FMI aktiveres igen efter en skadeanmeldelse er godkendt og ikke bliver deaktiveret igen, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000kr (op til købsprisen på din enhed)

For skadesanmeldelser, der er godkendt inden kl. 18 mandag til fredag, leverer vi en erstatningsenhed den efterfølgende hverdag (hvor det er muligt). Ved skadesanmeldelser, der er godkendt fredag efter kl. 18, vil erstatningsenheden blive leveret den efterfølgende tirsdag. Hvis den samme model ikke er til rådighed, kan en tilsvarende model med lignende funktioner blive sendt.

Følg nedenstående vejledning før kureren ankommer. Kureren vil kun give dig erstatningsenheden ved modtagelse af den ødelagte enhed.

Før kureren ankommer:

  • Lav en sikkerhedskopi af de data, som du ønsker at overføre til din erstatningsenhed.
  • For Apple-produkter, vær sikker på at Find min Iphone er deaktiveret.
  • Fjern dit SIM-kort og alt tilbehør.

Når kureren ankommer:

  • Giv blot din ødelagte enhed til kureren i bytte for din erstatningsenhed.
  • Vær opmærksom på, at returneres en enhed med forkert IMEI eller en aktiv anti-tyveri app kan et gebyr på op til 8.000 kr blive opkrævet (overstiger ikke den fulde butikspris på din originale enhed).

Hvordan kontakter jeg SquareTrade?

For at anmelde en skade, klik https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade.

Klik på Kontakt os for andet.

Hvordan tegner jeg en ny forsikring?

Du kan købe en SquareTrade-forsikring til alle nye mobiletelefoner eller tablets, der er købt i autoriserede SquareTrade-forretninger.

Hvordan deaktiverer jeg tyveribeskyttelsen på min enhed?

Den nemmeste måde at fjerne både Find My iPhone og Touch ID på, er at gøre det inden dit produkt bliver afsendt.

Du skal slette alt indhold og indstillinger på din iPhone/iPad før du sender den til os, så vær sikker på, at du har du har taget en sikkerhedskopi forinden. (Klik her for instruktioner).

Der er to nemme måder at nulstille og fjerne Find min iPhone fra dit produkt på:

Mulighed 1: På din iPhone/iPad

Deaktiver FMI:

  1. Vælg Indstillinger
  2. Vælg øverst bjælken med dit Apple ID
  3. Vælg iCloud
  4. Vælg Find Min iPhone
  5. Slå Find Min iPhone fra med dit password

Nulstil din enhed:

  1. Tryk på "Indstillinger" > "iCloud". Scroll ned og tryk på "log ud". I iOS 7 eller tidligere, tryk "Slet konto".
  2. Tryk på "Log ud" igen, tryk på "Slet" fra Min iPhone og indtast din adgangskode igen.
  3. Gå tilbage til "Indstillinger" og tryk på "Generelt" > "Nulstil" > "Slet alt indhold og indstillinger". Hvis du har aktiveret Find My iPhone bliver du muligvis bedt om at indtaste dit Apple ID og adgangskode.
  4. Hvis du bliver bedt om at indtaste din låsekode, skal denne indtastes. Tryk så på "Slet".


Mulighed 2: På en computer:
Deaktiver FMI:

  1. Sluk den ødelagte telefon eller sæt denne i "fly tilstand"
  2. Log ind med dit Apple-ID på www.icloud.com på en computer
  3. Vælg funktionen "Find Min iPhone"
  4. Vælg øverst listen ”Alle enheder”
  5. Vælg den pågældende enhed - denne skal stå som "offline"
  6. Tryk på ”Fjern fra konto"

Nulstil din enhed:

  1. Log ind på www.icloud.com/find med dit Apple ID, vælg din enhed og tryk på "Slet".
  2. Efter at din enhed er blevet slettet, tryk på "Fjern fra konto".

Når "Find My iPhone" og Touch ID er deaktiveret, kan din skadesanmeldelse godkendes, og din iPhone/iPad er klar til at blive sendt til SquareTrade.

Samsung

Find instruktioner for at deaktivere Samsung Genaktiveringslås for din specifikke model, nedenfor.

Galaxy S5, Note 4:

  1. Fra din Home skærm, tryk på „Apps“.
  2. Tryk på „Indstillinger“ appen.
  3. Tryk på „Sikkerhed“. Hvis du ikke ser denne mulighed, er det måske nødvendigt først at vælge „System“.
  4. Scroll ned til ''Genaktiveringslås''. Hvis det er valgt, så kryds checkboksen af for at fravælge det. Hvis du ikke ser genaktiveringslås muligheden, betyder dette, at din enhed ikke er tilknyttet en Samsung Account, og du behøver derfor ikke at foretage dig yderligere - din telefon er nu klar til at blive sendt til SquareTrade.
  5. Indtast dit kodeord til din Samsung Account.
  6. Nu kan du se, at din Genaktiveringslås er slået fra.
  7. Færdig! Din skadesanmeldelse kan godkendes, og du kan sende dit produkt til SquareTrade.

Galaxy S6 og S6 Edge:

  1. Fra din Home skærm, tryk på „Apps“.
  2. Tryk på „Indstillinger“ appen, og gå ned til fanen „Personlig“.
  3. Gå til „Låseskærm og sikkerhed“.
  4. Åben „Find min Mobil“. Derefter bliver du bedt om at indtaste dine Samsung Account oplysninger.
  5. Tryk på knappen for at være sikker på, at din Genaktiveringslås er slået fra.
  6. Færdig! Din skadesanmeldelse kan godkendes, og du kan sende dit produkt til SquareTrade.

Galaxy S7, S7 Edge og Note 5:
Dit telefon har ikke en Genaktiveringslås. Du kan sende din telefon til SquareTrade, som den er.

Kan jeg overdrage min forsikring til en anden

Nej, din SquareTrade-forsikring kan ikke overdrages til andre.

Hvad dækker en SquareTrade-forsikring?

Med en SquareTrade forsikring er din enhed fra første dag forsikret mod alle hverdagens uheld. Vi dækker også mekaniske og elektriske fejl kommet af normalt brug efter fabriksgarantiens er udløbet. (Forsætlig skade, bortkomst og tyveri dækkes ikke).

Nedenfor ses en delvis liste over punkter og problemer, vi ikke dækker (en komplet undtagelsesliste kan findes i vores vilkår og betingelser):

- Bortkomst eller tyveri.
- Skader som følge af fejlanvendelse, forsømmelighed, eller hvis du undlader at vedligeholde din mobil eller tablet.
- Skader på tilbehør til enheden - herunder opladere og forlængerledninger.
- Software- eller dataproblemer, herunder virusser, spyware, mistet eller beskadiget data eller programmer mm.
- Forsætlig skade, bortkomst og tyveri dækkes ikke

Hvodan opsiger jeg min forsikring?

YouSee kunder: klik her for at opsige din forsikring.
Telenor kunder: Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonoperatør.

Hvordan anmelder jeg en skade?

For at oprette en skade bedes du klikke her https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade
Før du begynder:
- Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
- For ejere af Apple-enheder:
Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Klik her for hjælp.
Klik her for hjælp.

Hvis FMI er aktiv på en afsendt enhed og ikke bliver deaktiveret igen, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000kr (overstiger ikke den fulde butikspris på din enhed)

Hvordan opdaterer jeg min betalingsinformation?

YouSee kunder Ved spørgsmål vedrørende din regning, beder vi dig ringe til tlf. 78 77 50 58, mandag – fredag kl. 9.00 – 19.00, lørdag kl. 10.00 – 17:00. Bemærk venligst at vi har lukket søndage og helligdage.

Telenor kunder Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonregning.

Er der en selvrisiko?

Alle skadesanmeldelser er underlagt en selvrisiko. Selvrisikoens størrelse afhænger af værdien af den forsikrede mobil eller tablet. Der henvises til din velkomstmail fra SquareTrade for det præcise beløb.

Hvordan finder jeg enhedens IMEI nummer?

For iOS enheder (iPhones og iPads):
Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummeret på skærmen.

Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Generelt > Om og rul ned til det 15-cifrede IMEI nummer. Har du en iPhone 6s eller iPhone 6s Plus, vil du finde dit serienummer her, men du kan også finde IMEI nummeret i din SIM-kortholder. På de fleste iPhone og iPad modeller, findes SIM-kortholderen på siden af din enhed. På ældre modeller, vil du finde den på toppen af din enhed. Indsæt en papirklip i hullet, for at åbne bakken.

Mulighed 3: På cellulære iPads, iPhone 5 samt nyere modeller, findes IMEI nummeret som regel nederst på bagsiden af din enhed.

Mulighed 4: Åbn iTunes på en computer. Er det en Mac, vælg da iTunes > Indstillinger. Bruger du en PC, vælg da Rediger > Indstillinger. Vælg fanen Enheder. Hold din mus henover en sikkerhedskopi af din iOS enhed og IMEI nummeret skulle dukke frem.

For Android enheder:
Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummere på skærmen.
Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Om enheden > Status. Rul ned for at finde IMEI nummeret.
Mulighed 3: Hvis batteriet på din enhed kan fjernes, find da IMEI nummeret under batteriet.

Hvis det ikke er muligt at tænde for enheden:
Mulighed 1: Tjek stregkoden på den æske, som du modtog din enhed i.
Mulighed 2: Tjek købskvitteringen eller kontrakten, du modtog fra din teleudbyder, da du købte enheden.
Mulighed 3: Ring til din teleudbyder eller tjek din seneste telefonregning for at finde IMEI nummeret.
For tablets uden SIM kort:
Tablets uden SIM kort har intet IMEI nummer. Ring venlist til os for at lave din skadesanmeldelse.

Hvordan foretager jeg en sikkerhedskopiering samt en fabriksgendannelse?

Klik her Link tok factory reset page for at få yderligere oplysninger

Hvordan fungerer dag-til-dag-ombytning?

For at anmelde en skade, klik https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade
Før du begynder:

  • Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
  • For ejere af Apple-enheder:
    Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Vi vil gøre dig opmærksom på det, hvis Find min iPhone er aktiveret.
    Klik her for hjælp.

Hvis FMI aktiveres igen efter en skadeanmeldelse er godkendt og ikke bliver deaktiveret igen, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000kr (op til købsprisen på din enhed)

For skadesanmeldelser, der er godkendt inden kl. 18 mandag til fredag, leverer vi en erstatningsenhed den efterfølgende hverdag (hvor det er muligt). Ved skadesanmeldelser, der er godkendt fredag efter kl. 18, vil erstatningsenheden blive leveret den efterfølgende tirsdag. Hvis den samme model ikke er til rådighed, kan en tilsvarende model med lignende funktioner blive sendt.

Følg nedenstående vejledning før kureren ankommer. Kureren vil kun give dig erstatningsenheden ved modtagelse af den ødelagte enhed.

Før kureren ankommer:

  • Lav en sikkerhedskopi af de data, som du ønsker at overføre til din erstatningsenhed.
  • For Apple-produkter, vær sikker på at Find min Iphone er deaktiveret.
  • Fjern dit SIM-kort og alt tilbehør.

Når kureren ankommer:

  • Giv blot din ødelagte enhed til kureren i bytte for din erstatningsenhed.
  • Vær opmærksom på, at returneres en enhed med forkert IMEI eller en aktiv anti-tyveri app kan et gebyr på op til 8.000 kr blive opkrævet (overstiger ikke den fulde butikspris på din originale enhed).

Hvordan kontakter jeg SquareTrade?

For at anmelde en skade, klik https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade.

Klik på Kontakt os for andet.

Hvordan tegner jeg en ny forsikring?

Du kan købe en SquareTrade-forsikring til alle nye mobiletelefoner eller tablets, der er købt i autoriserede SquareTrade-forretninger.

Hvordan deaktiverer jeg tyveribeskyttelsen på min enhed?

Den nemmeste måde at fjerne både Find My iPhone og Touch ID på, er at gøre det inden dit produkt bliver afsendt.

Du skal slette alt indhold og indstillinger på din iPhone/iPad før du sender den til os, så vær sikker på, at du har du har taget en sikkerhedskopi forinden. (Klik her for instruktioner).

Der er to nemme måder at nulstille og fjerne Find min iPhone fra dit produkt på:

Mulighed 1: På din iPhone/iPad

Deaktiver FMI:

  1. Vælg Indstillinger
  2. Vælg øverst bjælken med dit Apple ID
  3. Vælg iCloud
  4. Vælg Find Min iPhone
  5. Slå Find Min iPhone fra med dit password

Nulstil din enhed:

  1. Tryk på "Indstillinger" > "iCloud". Scroll ned og tryk på "log ud". I iOS 7 eller tidligere, tryk "Slet konto".
  2. Tryk på "Log ud" igen, tryk på "Slet" fra Min iPhone og indtast din adgangskode igen.
  3. Gå tilbage til "Indstillinger" og tryk på "Generelt" > "Nulstil" > "Slet alt indhold og indstillinger". Hvis du har aktiveret Find My iPhone bliver du muligvis bedt om at indtaste dit Apple ID og adgangskode.
  4. Hvis du bliver bedt om at indtaste din låsekode, skal denne indtastes. Tryk så på "Slet".


Mulighed 2: På en computer:
Deaktiver FMI:

  1. Sluk den ødelagte telefon eller sæt denne i "fly tilstand"
  2. Log ind med dit Apple-ID på www.icloud.com på en computer
  3. Vælg funktionen "Find Min iPhone"
  4. Vælg øverst listen ”Alle enheder”
  5. Vælg den pågældende enhed - denne skal stå som "offline"
  6. Tryk på ”Fjern fra konto"

Nulstil din enhed:

  1. Log ind på www.icloud.com/find med dit Apple ID, vælg din enhed og tryk på "Slet".
  2. Efter at din enhed er blevet slettet, tryk på "Fjern fra konto".

Når "Find My iPhone" og Touch ID er deaktiveret, kan din skadesanmeldelse godkendes, og din iPhone/iPad er klar til at blive sendt til SquareTrade.

Samsung

Find instruktioner for at deaktivere Samsung Genaktiveringslås for din specifikke model, nedenfor.

Galaxy S5, Note 4:

  1. Fra din Home skærm, tryk på „Apps“.
  2. Tryk på „Indstillinger“ appen.
  3. Tryk på „Sikkerhed“. Hvis du ikke ser denne mulighed, er det måske nødvendigt først at vælge „System“.
  4. Scroll ned til ''Genaktiveringslås''. Hvis det er valgt, så kryds checkboksen af for at fravælge det. Hvis du ikke ser genaktiveringslås muligheden, betyder dette, at din enhed ikke er tilknyttet en Samsung Account, og du behøver derfor ikke at foretage dig yderligere - din telefon er nu klar til at blive sendt til SquareTrade.
  5. Indtast dit kodeord til din Samsung Account.
  6. Nu kan du se, at din Genaktiveringslås er slået fra.
  7. Færdig! Din skadesanmeldelse kan godkendes, og du kan sende dit produkt til SquareTrade.

Galaxy S6 og S6 Edge:

  1. Fra din Home skærm, tryk på „Apps“.
  2. Tryk på „Indstillinger“ appen, og gå ned til fanen „Personlig“.
  3. Gå til „Låseskærm og sikkerhed“.
  4. Åben „Find min Mobil“. Derefter bliver du bedt om at indtaste dine Samsung Account oplysninger.
  5. Tryk på knappen for at være sikker på, at din Genaktiveringslås er slået fra.
  6. Færdig! Din skadesanmeldelse kan godkendes, og du kan sende dit produkt til SquareTrade.

Galaxy S7, S7 Edge og Note 5:
Dit telefon har ikke en Genaktiveringslås. Du kan sende din telefon til SquareTrade, som den er.

Kan jeg overdrage min forsikring til en anden

Nej, din SquareTrade-forsikring kan ikke overdrages til andre.

Hvad dækker en SquareTrade-forsikring?

Med en SquareTrade forsikring er din enhed fra første dag forsikret mod alle hverdagens uheld. Vi dækker også mekaniske og elektriske fejl kommet af normalt brug efter fabriksgarantiens er udløbet. (Forsætlig skade, bortkomst og tyveri dækkes ikke).

Nedenfor ses en delvis liste over punkter og problemer, vi ikke dækker (en komplet undtagelsesliste kan findes i vores vilkår og betingelser):

- Bortkomst eller tyveri.
- Skader som følge af fejlanvendelse, forsømmelighed, eller hvis du undlader at vedligeholde din mobil eller tablet.
- Skader på tilbehør til enheden - herunder opladere og forlængerledninger.
- Software- eller dataproblemer, herunder virusser, spyware, mistet eller beskadiget data eller programmer mm.
- Forsætlig skade, bortkomst og tyveri dækkes ikke

Hvodan opsiger jeg min forsikring?

YouSee kunder: klik her for at opsige din forsikring.
Telenor kunder: Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonoperatør.

Hvordan anmelder jeg en skade?

For at oprette en skade bedes du klikke her https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade
Før du begynder:
- Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
- For ejere af Apple-enheder:
Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Klik her for hjælp.
Klik her for hjælp.

Hvis FMI er aktiv på en afsendt enhed og ikke bliver deaktiveret igen, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000kr (overstiger ikke den fulde butikspris på din enhed)

Hvordan opdaterer jeg min betalingsinformation?

YouSee kunder Ved spørgsmål vedrørende din regning, beder vi dig ringe til tlf. 78 77 50 58, mandag – fredag kl. 9.00 – 19.00, lørdag kl. 10.00 – 17:00. Bemærk venligst at vi har lukket søndage og helligdage.

Telenor kunder Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonregning.

Er der en selvrisiko?

Alle skadesanmeldelser er underlagt en selvrisiko. Selvrisikoens størrelse afhænger af værdien af den forsikrede mobil eller tablet. Der henvises til din velkomstmail fra SquareTrade for det præcise beløb.

Hvordan finder jeg enhedens IMEI nummer?

For iOS enheder (iPhones og iPads):
Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummeret på skærmen.

Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Generelt > Om og rul ned til det 15-cifrede IMEI nummer. Har du en iPhone 6s eller iPhone 6s Plus, vil du finde dit serienummer her, men du kan også finde IMEI nummeret i din SIM-kortholder. På de fleste iPhone og iPad modeller, findes SIM-kortholderen på siden af din enhed. På ældre modeller, vil du finde den på toppen af din enhed. Indsæt en papirklip i hullet, for at åbne bakken.

Mulighed 3: På cellulære iPads, iPhone 5 samt nyere modeller, findes IMEI nummeret som regel nederst på bagsiden af din enhed.

Mulighed 4: Åbn iTunes på en computer. Er det en Mac, vælg da iTunes > Indstillinger. Bruger du en PC, vælg da Rediger > Indstillinger. Vælg fanen Enheder. Hold din mus henover en sikkerhedskopi af din iOS enhed og IMEI nummeret skulle dukke frem.

For Android enheder:
Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummere på skærmen.
Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Om enheden > Status. Rul ned for at finde IMEI nummeret.
Mulighed 3: Hvis batteriet på din enhed kan fjernes, find da IMEI nummeret under batteriet.

Hvis det ikke er muligt at tænde for enheden:
Mulighed 1: Tjek stregkoden på den æske, som du modtog din enhed i.
Mulighed 2: Tjek købskvitteringen eller kontrakten, du modtog fra din teleudbyder, da du købte enheden.
Mulighed 3: Ring til din teleudbyder eller tjek din seneste telefonregning for at finde IMEI nummeret.
For tablets uden SIM kort:
Tablets uden SIM kort har intet IMEI nummer. Ring venlist til os for at lave din skadesanmeldelse.

Hvordan foretager jeg en sikkerhedskopiering samt en fabriksgendannelse?

Klik her Link tok factory reset page for at få yderligere oplysninger

Hvordan fungerer dag-til-dag-ombytning?

For at anmelde en skade, klik https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade
Før du begynder:

  • Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
  • For ejere af Apple-enheder:
    Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Vi vil gøre dig opmærksom på det, hvis Find min iPhone er aktiveret.
    Klik her for hjælp.

Hvis FMI aktiveres igen efter en skadeanmeldelse er godkendt og ikke bliver deaktiveret igen, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000kr (op til købsprisen på din enhed)

For skadesanmeldelser, der er godkendt inden kl. 18 mandag til fredag, leverer vi en erstatningsenhed den efterfølgende hverdag (hvor det er muligt). Ved skadesanmeldelser, der er godkendt fredag efter kl. 18, vil erstatningsenheden blive leveret den efterfølgende tirsdag. Hvis den samme model ikke er til rådighed, kan en tilsvarende model med lignende funktioner blive sendt.

Følg nedenstående vejledning før kureren ankommer. Kureren vil kun give dig erstatningsenheden ved modtagelse af den ødelagte enhed.

Før kureren ankommer:

  • Lav en sikkerhedskopi af de data, som du ønsker at overføre til din erstatningsenhed.
  • For Apple-produkter, vær sikker på at Find min Iphone er deaktiveret.
  • Fjern dit SIM-kort og alt tilbehør.

Når kureren ankommer:

  • Giv blot din ødelagte enhed til kureren i bytte for din erstatningsenhed.
  • Vær opmærksom på, at returneres en enhed med forkert IMEI eller en aktiv anti-tyveri app kan et gebyr på op til 8.000 kr blive opkrævet (overstiger ikke den fulde butikspris på din originale enhed).

Hvordan kontakter jeg SquareTrade?

For at anmelde en skade, klik https://www.squaretrade.dk/da/anmeld-en-skade.

Klik på Kontakt os for andet.

Hvordan tegner jeg en ny forsikring?

Du kan købe en SquareTrade-forsikring til alle nye mobiletelefoner eller tablets, der er købt i autoriserede SquareTrade-forretninger.

Hvordan deaktiverer jeg tyveribeskyttelsen på min enhed?

Den nemmeste måde at fjerne både Find My iPhone og Touch ID på, er at gøre det inden dit produkt bliver afsendt.

Du skal slette alt indhold og indstillinger på din iPhone/iPad før du sender den til os, så vær sikker på, at du har du har taget en sikkerhedskopi forinden. (Klik her for instruktioner).

Der er to nemme måder at nulstille og fjerne Find min iPhone fra dit produkt på:

Mulighed 1: På din iPhone/iPad

Deaktiver FMI:

  1. Vælg Indstillinger
  2. Vælg øverst bjælken med dit Apple ID
  3. Vælg iCloud
  4. Vælg Find Min iPhone
  5. Slå Find Min iPhone fra med dit password

Nulstil din enhed:

  1. Tryk på "Indstillinger" > "iCloud". Scroll ned og tryk på "log ud". I iOS 7 eller tidligere, tryk "Slet konto".
  2. Tryk på "Log ud" igen, tryk på "Slet" fra Min iPhone og indtast din adgangskode igen.
  3. Gå tilbage til "Indstillinger" og tryk på "Generelt" > "Nulstil" > "Slet alt indhold og indstillinger". Hvis du har aktiveret Find My iPhone bliver du muligvis bedt om at indtaste dit Apple ID og adgangskode.
  4. Hvis du bliver bedt om at indtaste din låsekode, skal denne indtastes. Tryk så på "Slet".


Mulighed 2: På en computer:
Deaktiver FMI:

  1. Sluk den ødelagte telefon eller sæt denne i "fly tilstand"
  2. Log ind med dit Apple-ID på www.icloud.com på en computer
  3. Vælg funktionen "Find Min iPhone"
  4. Vælg øverst listen ”Alle enheder”
  5. Vælg den pågældende enhed - denne skal stå som "offline"
  6. Tryk på ”Fjern fra konto"

Nulstil din enhed:

  1. Log ind på www.icloud.com/find med dit Apple ID, vælg din enhed og tryk på "Slet".
  2. Efter at din enhed er blevet slettet, tryk på "Fjern fra konto".

Når "Find My iPhone" og Touch ID er deaktiveret, kan din skadesanmeldelse godkendes, og din iPhone/iPad er klar til at blive sendt til SquareTrade.

Samsung

Find instruktioner for at deaktivere Samsung Genaktiveringslås for din specifikke model, nedenfor.

Galaxy S5, Note 4:

  1. Fra din Home skærm, tryk på „Apps“.
  2. Tryk på „Indstillinger“ appen.
  3. Tryk på „Sikkerhed“. Hvis du ikke ser denne mulighed, er det måske nødvendigt først at vælge „System“.
  4. Scroll ned til ''Genaktiveringslås''. Hvis det er valgt, så kryds checkboksen af for at fravælge det. Hvis du ikke ser genaktiveringslås muligheden, betyder dette, at din enhed ikke er tilknyttet en Samsung Account, og du behøver derfor ikke at foretage dig yderligere - din telefon er nu klar til at blive sendt til SquareTrade.
  5. Indtast dit kodeord til din Samsung Account.
  6. Nu kan du se, at din Genaktiveringslås er slået fra.
  7. Færdig! Din skadesanmeldelse kan godkendes, og du kan sende dit produkt til SquareTrade.

Galaxy S6 og S6 Edge:

  1. Fra din Home skærm, tryk på „Apps“.
  2. Tryk på „Indstillinger“ appen, og gå ned til fanen „Personlig“.
  3. Gå til „Låseskærm og sikkerhed“.
  4. Åben „Find min Mobil“. Derefter bliver du bedt om at indtaste dine Samsung Account oplysninger.
  5. Tryk på knappen for at være sikker på, at din Genaktiveringslås er slået fra.
  6. Færdig! Din skadesanmeldelse kan godkendes, og du kan sende dit produkt til SquareTrade.

Galaxy S7, S7 Edge og Note 5:
Dit telefon har ikke en Genaktiveringslås. Du kan sende din telefon til SquareTrade, som den er.