Opdateret 1. maj 2018: Dette website anvender cookies for at lette din brug af websitet, f.eks. for at sikre at du forbliver logget ind når skifter imellem sider. Dem der vælger at fortsætte med at bruge websitet accepterer brugen af cookies. For at lære mere, eller ændre dine cookie indstillinger, kan du konsultere cookie afsnittet i vores Persondatapolitik. Vær opmærksom på at nogle af websitets funktioner ikke vil fungere for dig hvis du deaktiverer cookies.

SquareTrade EU Persondatapolitik

SquareTrade Limited, 1.02, Enterprise House, 1-2 Hatfields, South Bank, London, SE1 9PG, ("vi," “os” eller “SquareTrade”) er forpligtiget til at beskytte og respektere SquareTrade kunders persondata.

Denne persondatapolitik er basis for hvordan vi behandler den persondata vi indsamler fra dig, eller som du giver til os. Læs nedenstående nøje for at forså vores synspunkter og praksisser vedrørende dine persondata og hvordan vi behandler dem.

SquareTrade vil behandle dine persondata i henhold til EU General Data Protection Regulation 2016/679, eller dens tilsvarende nationale lovgivning (kollektivt benævnt “GDPR”). Til GDPR formål vil SquareTrade Limited (i) være fælles dataansvarlig sammen med et hvilket som helst selskab hvorigennem SquareTrade Limited agerer som mellemmand for forsikring i EU og (ii) databehandler for et hvilket som helst selskab som SquareTrade Limited håndterer forsikring for.

Hvis du har spørgsmål om denne persondatapolitik, eller ønsker at kontakte SquareTrade i forbindelse med dine rettigheder i relation til dine persondata, bedes du kontakte SquareTrade på: privacy@squaretrade.com.

  1. Hvilke oplysninger behandler vi om dig?

    Vi indsamler og behandler følgende persondata fra dig på grundlag af dit brug af vores websites: www.squaretrade.co.uk, www.squaretrade.fi, www.squaretrade.at, www.squaretrade.se, www.squaretrade.es, www.squaretrade.pt og www.squaretrade.dk (“vores websites”) eller som beskrevet herunder.

    Information du giver os

    Vi indsamler og behandler dine persondata når du udfører følgende aktiviteter:

    • Registrerer dit krav
    • Logger ind på din konto
    • Udtrykker interesse i, eller køber, en af vores produkter eller services
    • Anmoder om information
    • Sender os kommentarer eller spørgsmål
    • Anvender vores websites eller vores applikationer på tredjeparts websites eller platforme

    De persondata som du kan give os ved udførslen af ovenstående aktiviteter og som vi kan indsamle eller behandler inkluderer dit:

    • Navn
    • Bopælsland
    • E-mailadresse
    • Konto brugernavn og adgangskode
    • Bopæls og fakturerings adresse
    • Telefonnummer, herunder mobilnummer
    • Betalingsoplysninger
    • IMEI på mobiltelefon
    • Beskedindhold, såsom kommentarer eller spørgsmål

    De oplysninger vi indhenter om dig

    På alle dine besøg på vores hjemmesider indsamler vi automatisk følgende information:

    • teknisk information, herunder internet protokol (IP) adressen brugt til at forbinde din computer til internettet, din login information, browser type og version, tidszone indstillinger, browser plug-in typer og versioner, operativsystem og platform; og
    • information om dit besøg, herunder den fulde URL (Uniform Resource Locators) clickstream til, gennem og fra vores website (herunder dato og tid), produkter og service du har set på eller søgt efter, sidernes respons tid, download fejl, hvor længe bestemte sider blev anvendt, side interaktion (såsom scrolling, klik og mouse-overs), metoden der blev brugt til at browse væk fra siden og et hvilket som helst telefonnummeret der blev brugt til at ringe til vores kundeservice numre.
  2. Hvilke cookies anvender vi?

    Vores website anvender cookies for at skelne mellem dig og andre brugere af vores website. Det hjælper os til at give dig en god oplevelser når du browser på vores website og giver os mulighed for at forbedre vores website.

    En cookier er en lille fil med bogstaver og tal som vi gemmer i din browser eller på din computers harddisk. Hver gang du returnerer til vores website henter browseren cookien og sender den til websitets server.

    Vi anvender følgende cookies på vores website:

    • Absolut nødvendige cookies - disse cookies er påkrævet for brugen af vores website. De inkluderer f.eks. cookies der gør det muligt for dig at logge ind på sikre områder på vores website.
    • Analytiske/ydelses cookies - disse gør det muligt for os at genkende og tælle antallet af besøgende og se hvordan besøgende bevæger sig rundt på vores website. Det hjælper os med at forbedre hvordan vores website fungerer, for eksempel ved at sikre at brugere let finder det de leder efter.
    • Funktionscookies - disse bruges til at genkende dig når du returnerer til vores website. Det gør det muligt for os at personalisere indhold til dig og huske dine præferencer.

    Du kan blokere cookies ved at aktivere indstillingen i din browser der lader dig afvise nogen eller alle cookies. Hvis du bruger din browser til at blokere alle cookies (inklusiv essentielle cookies) er der dog nogle dele af vores website som du måske ikke vil kunne tilgå.

    Alle andre cookies end de essentielle vil udløbe efter 30 dage.

  3. Hvad er vores juridiske grundlag for at behandle dine persondata?

    Med hensyn til din persondata som vi behandler i forbindelse med produkter eller services som vil tilbyder dig og/eller for at opfylde vores forpligtigelse overfor dig, behandler vi din persondata på basis af en kontrakt som du er en part i, eller for at foretage os noget på din anmodning før vi indgår en sådan kontrakt.

    Med hensyn til alle andre af dine persondata, som vi behandler i forbindelse med en hvilken som helst interaktion du har med en af vores websites, behandler vi den persondata med vores legitime interesse i at gøre vores service tilgængelig for dig gennem vores websites og opnå vores forretningsrelaterede mål, herunder verifikation af din identitet og forebyggelse af svindel.

    Vi kan også behandle dine persondata for at overholde vores juridiske forpligtelser.

  4. Hvordan anvender vi dine persondata?

    Vi anvender dine persondata på følgende måder.

    Information du giver os

    Vi vil anvende denne information til at:

    • levere produkter og services på din anmodning
      • sende dig relevant information på dine forespørgsler, herunder bekræftelser, fakturaer, tekniske beskeder, opdateringer, sikkerhedsadvarsler og support samt administrative meddelelser
    • svare på dine kommentarer og spørgsmål og yde kundeservice
    • adressere de spørgsmål du rejser for os
    • drive og forbedre vores websites
    • verificere din identitet og forebygge svindel
    • overholde vores juridiske forpligtelser

    De oplysninger vi indhenter om dig

    Vi vil bruge denne information:

    • til at levere vores forpligtigelser over for dig
    • til at forbedre vores websites og sikre at indhold præsenteres på den mest effektive måde for dig og den enhed du viser indholdet på
    • som en del af vores bestræbelser på at holde vores websites trygge og sikre
    • til at lade dig deltage i vores services når du vælger at gøre det
    • til at administrere vores websites og for intern drift, herunder fejlsøgning, dataanalyse, test, forskning, statistiske og undersøgelsesformål
    • verificere din identitet og forebygge svindel
    • overholde vores juridiske forpligtelser
  5. Hvem må vi dele dine persondata med?

    Vi må vi dele dine persondata med:

    • Vores assurandører, tredjeparts leverandører, konsulenter og andre serviceleverandører der arbejder for os eller på vores vegne og skal have adgang til dine persondata for at levere deres services til os og udføre bestemte funktioner på vores vegne. Disse tredjeparter vil kun have adgang til din information for at kunne udføre disse services eller opgaver på vores vegne.
    • Vores moderselskab, datterselskaber, joint ventures eller andre selskaber under samme styring som os ("Relaterede Selskaber") af hensyn til intern administration eller styring, levering af vores services, intern analyse, datastyring og teknisk support. Når vi deler information med vores Relaterede Selskaber vil vi kræve at de efterlever denne persondatapolitik.
    • Tredje parter i forbindelse med fusioner, finansiering, opkøb eller opløsning, transaktion eller procedurer der involverer salg, overførsel, afhændelse eller offentliggørelse af alle eller dele af vores forretnings eller aktiver til et andet selskab.
    • En anden part hvis vi bliver insolvente eller på anden vis ophører og en sådan tredje part skal dernæst behandle din persondata i henhold med deres persondatapolitik.
    • Assurandører for under bestemte forhold at kunne levere forsikring og håndtere krav og reparationer.
    • Andre parter af juridiske årsager, såsom offentlige og statslige myndigheder for at svare på de forespørgsler de måtte have, eller juridiske autoriteter eller domstole for at efterleve retskendelser eller andre juridiske processer, forfølge tilgængelige retsmidler, begrænse skader vi måtte opretholde, beskytte drift eller rettigheder, privatliv, sikkerhed eller ejendom som vi, du eller andre ejer.
    • Vores Relaterede Selskaber og/eller tredjeparts leverandører for at levere markedsføring til dig, men kun hvis du har accepteret at modtage en sådan markedsføring fra os.
  6. Hvortil overfører og lagrer vi din persondata?

    Persondata indsamlet af SquareTrade kan blive lagret eller behandlet i USA eller et hvilket som helst andet land hvor SquareTrade eller vores filialer, datterselskaber eller tredjeparts serviceleverandører opretholder faciliteter. SquareTrade har indført følgende beskyttende mekanismer i forhold til overførsel af din persondata til lande underfor EEA der ikke giver samme beskyttelse af persondata.

    EU-US Privacy Shield

    • SquareTrade Inc., vores moderselskab har valgt at selv certificere til EU-US Privacy Shield Framework.
    • For yderligere information om Privacy Shield skal du besøge U.S Department of Commerce's Privacy Shield website på: https://www.privacyshield.gov. For at gennemgå SquareTrade Inc. repræsentation på Privacy Shield listen skal du besøge U.S Department of Commerces Privacy Shield selv certificerings liste på: https://www.privacyshield.gov/list.  
    • SquareTrade Inc. overholder principperne om beskyttelse af persondata, valg og ansvarlighed for videre overførsel, sikkerhed, data integritet og begrænsning af formål, adgang og anvendelse, håndhævelse og ansvar.
    • Princip 7, ansvarlighed for videre overførsel, betyder at SquareTrade Inc. forbliver ansvarlig hvis en tredjepart behandler din persondata på en måde der ikke efterlever Privacy Shield principperne (medmindre SquareTrade Inc. kan bevise at de ikke er ansvarlige for hændelsen der er årsag til skaden).
    • Med hensyn til håndhævelse af Privacy Shield indenfor USA er SquareTrade Inc. underlagt undersøgelses og håndhævelses autoriteten af US Federal Trade Commission.

    Standard kontraktuelle klausuler

    Vi har også udført standardkontraktklausuler, der er godkendt af Europa-Kommissionen med hensyn til overførsler af dine persondata til SquareTrade, Inc., i USA. Under GDPR, er SquareTrade, Inc. en databehandler i forhold til sådanne overførsler og SquareTrade Limited agerer som data controller. SquareTrade, Inc. sikrer også at de anvender tilsvarende kontraktuelle klausuler med alle leverandører som der samarbejdes med i forbindelse med behandlingen af dine persondata udenfor EU og USA.

  7. Hvilke sikkerhedsforanstaltninger indfører vi?

    Fortrolighed of din persondata sikkerhed er meget vigtigt for os. Vi har implementeret passende administrative, tekniske og fysiske sikkerhedsforanstaltninger (herunder i henhold til Privacy Shield) designet til at beskytte din information mod tab, uautoriseret tilgang, brug, modifikation eller frigivelse, herunder kryptering og andre teknologiske sikkerhedsforanstaltninger for at reducere risikoen.

    Vi sikrer at vi har databeskyttelsesaftaler i henhold til GDPR, med alle serviceleverandører som vi samarbejder med for at udføre dine anmodninger.

    Vi gennemgår regelmæssigt vores internet sikkerhedspolitikker og retningslinjer for at tage højde for nye teknologier og metoder, risikoen ved behandlingen og arten af den beskyttede data. Vi begrænser adgang til vores databaser med persondata til autoriseret personel med et berettiget behov for at tilgå sådan information og begrænser lagringsperioder for ikke at opbevare data længere end absolut nødvendigt.

    Al persondata som du leverer til os gemmes på vores sikre servere. Desværre er transmission af information via internettet ikke fuldstændig sikker. Selvom vi bruger alle rimelige foranstaltninger for at beskytte dine persondata, kan vi ikke garantere sikkerheden for de data, der sendes til vores websted. Enhver transmission er på din egen risiko. Når vi har modtaget din information, benytter vi strenge procedurer og sikkerhedsfunktioner til at forsøge at forhindre uautoriseret adgang.

  8. Hvilke rettigheder har du i forhold til din persondata?

    Du kan have følgende rettigheder i forhold til dine persondata i den udstrækning det tillades af GDPR:

    • rette unøjagtig persondata som vi har om dig
    • få din persondata slettet under bestemte omstændigheder
    • få behandlingen af din persondata begrænset på de områder hvor du anfægter dens nøjagtighed, hvis du mener behandlingen er ulovlig, eller hvis du på anden måder protesterer mod behandlingen, eller hvor vi ikke længere behøver din persondata og skal bruge det i forhold til et retskrav
    • under bestemte omstændigheder at få adgang til din persondata og retten til at modtage kopier af din persondata i et struktureret, normalt anvendt og maskinlæsbart format og overføre disse til en anden data controller
    • klage til din nationale databeskyttelses regulator hvis du føler at noget af din personlige information ikke bliver behandlet i henhold til GDPR

    Hvis du ønsker at kontakte SquareTrade i forbindelse med nogle af rettighederne i relation til din persondata, bedes du kontakte SquareTrade på: privacy@squaretrade.com. Vi bliver nødt til at validere din identitet før vi reagerer på din henvendelse med hensyn til dine ovenfor angivne rettigheder.

    Hvis du har accepteret at modtage markedsførings materiale fra os, kan du tilbagekalde en samtykke du har givet os til at behandle dine persondata ved at sende en email til: privacy@squaretrade.com. Hvis du tilbagekalder dit samtykke vil vi stoppe med at behandle den relevante persondata, medmindre vi har andre grunde til at behandle det i henhold til gældende love.

  9. Er der risiko hvis jeg tilgår tredjeparts websites fra websitet?

    Vores sider kan fra tid til anden indeholde links til og fra andre websites eller platforme.

    Hvis du følger et link til, eller deler noget på, en af disse websites eller platforme skal du være opmærksom på at de har deres egne persondatapolitikker og vi accepterer ikke noget ansvar for disse andre politikker. Tjek disse politikker før du afleverer persondata.

  10. Hvor længe beholder vi din persondata?

    Persondata opbevares ikke længere af SquareTrade end nødvendigt for at levere vores services og/eller vores forpligtigelser i henhold til gældende kontrakter med kunder og forretningspartnere.

  11. Ændringer til vores persondatapolitik

    Vi kan ændre vores persondatapolitik fra tid til anden og vil angive datoen for den seneste ændring igennem "seneste opdateret" datoen herunder. Vi vil give yderligere besked hvis der er væsentlige ændringer.

    Sidst opdateret 1. maj 2018