Vi bruger cookies til at give dig den bedst mulige oplevelse. Ved at fortsætte med at gennemse siderne på websitet, giver du dit samtykke til,
at vi bruger cookies. FLERE OPLYSNINGER

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Hvad dækker en SquareTrade-forsikring?

Din mobil eller tablet er dækket ved alle hverdagens uheld fra forsikringens første dag, inklusiv mekaniske og elektriske fejl ved normal brug efter reklamationsrettens udløb. (Forsætlig skade, bortkomst eller tyveri dækkes ikke).

Nedenfor ses en delvis liste over punkter og problemer, vi ikke dækker (en komplet undtagelsesliste kan findes i vores vilkår og betingelser):

  • Bortkomst eller tyveri.
  • Skader som følge af fejlanvendelse, forsømmelighed, eller hvis du undlader at vedligeholde din mobil eller tablet.
  • Skader på alt tilbehør til enheden, herunder opladere og forlængerledninger.
  • Software- eller dataproblemer, herunder virusser, spyware, mistet eller beskadiget data eller programmer osv.

Hvordan anmelder jeg en skade?

For at anmelde en skade, klik her.

Før du begynder:

  • Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
  • For ejere af Apple-enheder:
    Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Klik her for hjælp.

  • Hvis du ikke deaktiverer Find min Iphone, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000 kr. (overstiger ikke den fulde butikspris på din enhed).

Hvordan finder jeg enhedens IMEI?

For iOS enheder (iPhones og iPads):

Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummeret på skærmen.

Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Generelt > Om og rul ned til det 15-cifrede IMEI nummer. Har du en iPhone 6s eller iPhone 6s Plus, vil du finde dit Serie nummer her, men du kan også finde IMEI nummeret i din SIM-kortholder. På de fleste iPhone og iPad modeller, findes SIM-kortholderen på siden af din enhed. På ældre modeller, vil du finde den på toppen af din enhed. Indsæt en papirklip i hullet, for at åbne bakken.

Mulighed 3: På cellulære iPads, iPhone 5 samt nyere modeller, findes IMEI nummeret som regel nederst på bagsiden af din enhed.

Mulighed 4: Åbn iTunes på en computer. Er det en Mac, vælg da iTunes > Indstillinger. Bruger du en PC, vælg da Rediger > Indstillinger. Vælg fanen Enheder. Hold din mus henover en sikkerhedskopi af din iOS enhed og IMEI nummeret skulle dukke frem.

For Android enheder:

Mulighed 1: Tast *#06# på telefonen, for at få vist IMEI nummere på skærmen.

Mulighed 2: Gå til Indstillinger > Om enheden > Status. Rul ned for at finde IMEI nummeret.

Mulighed 3: Hvis batteriet på din enhed kan fjernes, find da IMEI nummeret under batteriet.

Hvis det ikke er muligt at tænde for enheden:

  1. Tjek stregkoden på den æske, som du modtog din enhed i.
  2. Tjek købskvitteringen eller kontrakten du modtog fra din teleudbyder, da du købte enheden.
  3. Ring til din teleudbyder eller tjek din seneste telefonregning for at finde IMEI nummeret.

For tablets uden SIM kort:

Tablets uden SIM kort har intet IMEI nummer. Ring venlist til os for at lave din skadesanmeldelse.

Hvordan laver jeg en back up og gendannelse af min enhed til fabriksindstillinger?

Tryk her for instruktion til hvordan man laver en back up samt gendanner til fabriksindstillinger.

Hvodan opsiger jeg min forsikring?

YouSee kunder: klik her for at opsige din forsikring.

Telenor kunder: Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonoperatør .

Hvordan kontakter jeg SquareTrade?

For at anmelde en skade, klik her.

For at afmelde din forsikring, klik her.

Er der en selvrisiko?

Alle skadesanmeldelser er underlagt en selvrisiko. Selvrisikoens størrelse afhænger af værdien af den forsikrede mobil eller tablet. Der henvises til din velkomstmail fra SquareTrade for det præcise beløb.

Hvordan fungerer dag til dag-ombytning?

For at anmelde en skade, klik her.

Før du begynder:

  • Hav et betalingskort ved hånden til at betale selvrisikoen.
  • For ejere af Apple-enheder:
    Du skal deaktivere Find min Iphone før vi kan godkende din skadeanmeldelse. Klik her for hjælp.

Hvis du ikke deaktiverer Find min Iphone, kan vi opkræve et gebyr på op til 8.000 kr. (overstiger ikke den fulde butikspris på din enhed)

For skadesanmeldelser, der er godkendt inden kl. 19 mandag til fredag, leverer vi en erstatningsenhed den efterfølgende hverdag (hvor det er muligt). Ved skadesanmeldelser, der er godkendt fredag efter kl. 19, vil erstatningsenheden blive leveret den efterfølgende tirsdag. Hvis den samme model ikke er tilrådig, kan en tilsvarende model med lignende funktioner blive sendt.

Følg nedenstående vejledning før kureren ankommer. Kureren vil kun give dig erstatningsenheden ved modtagelse af den ødelagte enhed.

Før kureren ankommer:

  • Lav en sikkerhedskopi af enhver data, som du ønsker at overføre til din erstatningsenhed.
  • For Apple-produkter, vær sikker på at Find min Iphone er deaktiveret.
  • Fjern dit SIM-kort og alt tilbehør.

Når kureren ankommer:

  • Giv blot din ødelagte enhed til kureren i bytte for din erstatningsenhed.
  • Vær opmærksom på, at returneres en enhed med forkert IMEI eller en aktiv anti-tyveri app kan et gebyr på op til 8.000 kr blive opkrævet (overstiger ikke den fulde butikspris på din originale enhed).

Hvordan tegner jeg en ny forsikring?

Du kan købe en SquareTrade-forsikring til alle nye mobiletelefoner eller tablets, der er købt i autoriserede SquareTrade-forretninger.

Hvordan opdaterer jeg min betalingsinformation?

YouSee kunder Ved spørgsmål vedrørende din regning, beder vi dig ringe til tlf. 78 77 50 58, mandag – fredag kl. 9.00 – 19.00, lørdag kl. 10.00 – 16.30. Bemærk venligst at vi har lukket søndage og helligdage.

Telenor kunder Kontakt venligst Telenor, da forsikringen betales igennem din telefonregning.

Behøver jeg at fortælle SquareTrade, når jeg opgraderer til en ny mobil eller tablet?

For at forsikre dit nye produkt, køb en ny SquareTrade forsikring til produktet, når du opgraderer.

For at opsige SquareTrade forsikring på dit gamle produkt, kontakt da SquareTrade (hvis du er YouSee kunde) eller Telenor (hvis du er Telenor kunde).

For at fortsætte din SquareTrade forsikring på dit gamle produkt, skal du ikke foretage dig noget.

Kan jeg overdrage min forsikring til en anden?

Nej, din SquareTrade-forsikring kan ikke overdrages til andre.